Kompetencje cyfrowe

Język komputera

Scenariusz zajęć 45-60 minut

Wiedza w pigułce

Poznaj tematykę tego działu - zobacz film

Pomysł na zajęcia

Czy poznając przepis na ciasto można się dowiedzieć czegoś o języku naszego komputera? Co to jest książka kucharska ciastowo-komputerowa? Czy istnieje idealny przepis na znalezienie w internecie informacji, które nas interesują? Na te i wiele innych pytań dzieci znajdą odpowiedź podczas zajęć „Jak Psotnik poznał język komputerów”.

Cele operacyjne

Dzieci:

  • wiedzą, że urządzenie komputerowe wykonuje czynności zadane przez człowieka;
  • wiedzą, że polecenia trzeba wydawać w odpowiedniej kolejności;
  • potrafią wskazać kolejność prostych poleceń (od uruchomienia urządzenia komputerowego do otwarcia strony www i znalezienia na niej potrzebnych informacji).

Metody

  • rozmowa
  • praca w grupach
  • praca indywidualna
  • praca grupowa

Podstawa programowa

Zajęcia komputerowe. Uczeń:

  • wyszukuje informacje i korzysta z nich

Komentarze

Pobierz scenariusz

Pobierając scenariusz, pobierasz także wszystkie materiały niezbędne do przeprowadzenia zajęć

Pobierz scenariusz zajęć

Informacje o scenariuszu zajęć

Scenariusz: Anna Walczak

Konsultacja merytoryczna: Barbara Krywoszejew

Konsultacja metodyczna: Joanna Góral-Wojtalik

Licencja: Creative Commons Uznanie autorstwa Na tych samych warunkach 3.0