Bezpieczeństwo w komunikacji i mediach

Zasady korzystania z mediów

Scenariusz zajęć 45-60 minut

Wiedza w pigułce

Poznaj tematykę tego działu - zobacz film

Pomysł na zajęcia

Nie jest rzeczą łatwą umieć świadomie korzystać z internetu i mediów – dobrać dla siebie odpowiednie programy telewizyjne i strony internetowe czy wiedzieć, ile czasu można spędzić przed ekranem. Nad takimi właśnie sprawami będą się zastanawiać dzieci podczas zajęć. Spróbują rozwiązać pełną różnorodnych propozycji zagadkę mamy, ułożyć pizzę aktywności i stworzyć swoją wymarzoną listę programów i stron internetowych.

Cele operacyjne

Dzieci:
  • znają zasady bezpiecznego korzystania z internetu i mediów;
  • rozumieją, że czas wolny powinien być spędzany możliwie różnorodnie – nie należy ograniczać się do jednego typu aktywności, np. oglądania telewizji;
  • rozumieją, jakiego typu programy i strony internetowe są dla nich przeznaczone.

Metody

  • rozmowa
  • praca w grupach
  • prezentacja

Podstawa programowa

Edukacja polonistyczna, Uczeń:
  • rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne; czyta i rozumie teksty przeznaczone dla dzieci i wyciąga z nich wnioski, wyszukuje w tekście potrzebne informacje.
Zajęcia komputerowe. Uczeń:
  • wie, że praca przy komputerze męczy wzrok, nadweręża kręgosłup, ogranicza kontakty społeczne; wie, jak trzeba korzystać z komputera, żeby nie narażać własnego zdrowia,

Komentarze

Pobierz scenariusz

Pobierając scenariusz, pobierasz także wszystkie materiały niezbędne do przeprowadzenia zajęć

Pobierz scenariusz zajęć

Informacje o scenariuszu zajęć

Scenariusz: Anna Walczak

Konsultacja merytoryczna: Eliza Hetkowska, Anna Gruhn, Barbara Krywoszejew

Konsultacja metodyczna: Joanna Góral-Wojtalik

Licencja: Creative Commons Uznanie autorstwa ­ Na tych samych warunkach 3.0