Język mediów

Emocje w kropkach i kreskach, czyli o emotikonach

Scenariusz zajęć 45-60 minut

Wiedza w pigułce

Poznaj tematykę tego działu - zobacz film

Pomysł na zajęcia

Dzieci wchodzą właśnie w świat krótkich wiadomości uzupełnianych uśmieszkami, smutnymi buźkami lub podniesionym kciukiem. W trakcie zajęć dowiedzą się do czego służą emotikony i rysunki gestów oraz nauczą się rozumieć je i samodzielnie stosować.

Cele operacyjne

Dzieci:
  • rozumieją, co to są emocje;
  • wiedzą, że przekazy medialne wykorzystują rysunki i gesty, żeby przekazywać emocje;
  • potrafią odczytać i właściwie użyć proste emotikony;
  • wiedzą, że gesty w różnych kulturach mogą mieć różne znaczenia.

Metody

  • dyskusja
  • praca w grupach
  • drama
  • podsumowanie pracy w grupach
  • mini-wykład prowadzącego

Podstawa programowa

Edukacja polonistyczna. Uczeń kończący klasę I:
  • w zakresie umiejętności czytania i pisania: rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy.
Edukacja polonistyczna. Uczeń kończący klasę III:
  • dobiera właściwe formy komunikowania się w różnych sytuacjach społecznych.

Komentarze

Pobierz scenariusz

Pobierając scenariusz, pobierasz także wszystkie materiały niezbędne do przeprowadzenia zajęć

Pobierz scenariusz zajęć

Informacje o scenariuszu zajęć

Scenariusz: Anna Buchner

Konsultacja merytoryczna: Eliza Hetkowska, Dorota Górecka

Konsultacja metodyczna: Joanna Góral - Wojtalik

Licencja: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0