Etyka i wartości w komunikacji i mediach
Komunikacja bezpośrednia i pośrednia
Scenariusz zajęć
45 minut
Wiedza w pigułce
Poznaj tematykę tego działu - zobacz film
Pomysł na zajęcia
Uczniowie stworzą mapę mentalną na temat każdej z możliwych komunikacji, wymienią wspólnie odczucia podczas takich rozmów, zastosują określanie odczuć i możliwe poznane już emotikony.
Cele operacyjne
dzieci wiedzą czym jest komunikacja pośrednia i bezpośrednia , potrafią wypisać znane im odczucia i dobrać do wybranego rodzaju komunikacji.
Metody
rozmowa , burza mózgów, dyskusja, praca w parach
Fragment scenariusza
1.Mapa mentalna wraz z prowadzącym na dużym arkuszu, lub tablicy.
2.Wypisanie odczuć towarzyszących podczas określonej rozmowy z kolegą i koleżanką" w cztery oczy" Dogłębna analiza i praca w parach.
3.Odczucia towarzyszące odczucia podczas rozmowy przez gg, np.
"Nie było Cię dzisiaj w szkole, co to się stało?, szkoda
No tak wiem też żałuje że zaspałam..."
Jak się cieszę ...
Komentarze