Bezpieczeństwo w komunikacji i mediach
Zwroty publiczne i bezpośrednie
Scenariusz zajęć
45 minut
Wiedza w pigułce
Poznaj tematykę tego działu - zobacz film
Pomysł na zajęcia
Zajęcia będą przebiegać w formie zagadek , rozeznawania przez uczniów kiedy, jak i do kogo można zastosować poszczególne zwroty. Inaczej zwracamy się bezpośrednio do kolegi, koleżanki, zaś inaczej w sposób publiczny np na piśmie urzędowym. Będźie potrzebna tablica i marker lub kreda
Cele operacyjne
Uczeń po zajęciach odróżnia poszczególne zwroty bezpośrednie od oficjalnych
Wie jak należy się odnosić do starszych, do kolegi, czy też jakich zwrotów użyć wypowiadając się publicznie
Metody
wywiad , rozmowa, burza mózgów
Fragment scenariusza
1. Przedstawienie tematyki i celu zajęć. Krótkie omówienie problematyki przez prowadzącego.
2.Podanie kilku przykładowych zwrotów i wyjaśnienie różnic.
3.Przeprowadzenie wywiadu i rozmowy prowadzącego z uczniami na temat jak odnoszą się do innych w domu, przez internet, w szkole do innych nauczycieli, czy też czytając ogłoszenie jakich zwrotów się używa.
4.Zagadki. Pytanie -o ...
Komentarze