Język mediów

Zabawa i nauka w mediach

Scenariusz zajęć 45-60 minut

Wiedza w pigułce

Poznaj tematykę tego działu - zobacz film

Pomysł na zajęcia

Jakie są podstawowe funkcje komunikatów medialnych? Oczywiście informacyjna i rozrywkowa. Uczestniczki i uczestnicy dowiedzą się o nich więcej, bazując na przykładzie jednego medium – telewizji, a dokładnie programów telewizyjnych, w których sami wystąpią. Zagrają też w krótką grę, która pozwoli im sprawdzić, czy nie gubią się w gąszczu telewizyjnych propozycji.

Cele operacyjne

Dzieci:
  • znają podstawowe funkcje komunikatów medialnych (informacyjną i rozrywkową);
  • wiedzą, czym charakteryzują się programy rozrywkowe i informacyjne;
  • potrafią je rozróżnić i podać przykłady obydwu typów programów.

Metody

  • rozmowa
  • praca w grupach
  • prezentacja
  • burza mózgów
  • praca w parach

Podstawa programowa

Edukacja polonistyczna, Uczeń kończący klasę I:
  • w zakresie umiejętności wypowiadania się w małych formach teatralnych: uczestniczy w zabawie teatralnej
Edukacja polonistyczna, Uczeń kończący klasę III
  • analizuje i interpretuje teksty kultury

Komentarze

krystian

Mega misja

Pobierz scenariusz

Pobierając scenariusz, pobierasz także wszystkie materiały niezbędne do przeprowadzenia zajęć

Pobierz scenariusz zajęć

Informacje o scenariuszu zajęć

Scenariusz: Anna Walczak

Konsultacja merytoryczna: Dorota Górecka

Konsultacja metodyczna: Joanna Góral-Wojtalik

Licencja: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0