Etyka i wartości w komunikacji i mediach
Szukam przyjaciela
Scenariusz zajęć
80 minut
Wiedza w pigułce
Poznaj tematykę tego działu - zobacz film
Pomysł na zajęcia
Kanwą tych zajęć jest film animowany „Przyjaźń” z serii „Księga cnót”, którego bohaterami (podobnie, jak w MegaMisji) są dzieci: Annie i Zack. A ponieważ każdy odcinek składa się z kilku krótkich bajek, łatwo pomiędzy nie „wpleść” interesujące nas zagadnienia.
Cele operacyjne
Dzieci:
- znają pojęcie przyjaźni,
- wiedzą, jakie cechy charakteryzują dobrego przyjaciela,
- wiedzą, że o przyjaźń trzeba się troszczyć poprzez odpowiednie zachowania,
- znają różne sposoby komunikowania się,
- rozumieją, że komunikowanie się wyłącznie poprzez media, nie jest wystarczającą formą komunikacji.
Metody
Metody:
- podająca: rozmowa,
- problemowa (aktywizująca): krzyżówka, pantomima, „Rybi szkielet” ,quiz,
- eksponująca: film, piosenka,
- praktyczna: ćwiczenia dydaktyczne.
Forma pracy: praca z całą grupą świetlicową, praca w parach, praca w zespołach.
Fragment scenariusza
1. Wprowadzenie:
Powiedz dzieciom, że temat zajęć odgadną same, rozwiązując krzyżówkę z hasłem (załącznik 1). Po rozwiązaniu krzyżówki, zaproś ich do obejrzenia I części filmu „Przyjaźń” z serii „Księga cnót” - dostępny na YouTube (od 25sek do 8min i 30sek).
2. Cechy przyjaciela:
Po emisji fragmentu filmu, podziel dzieci na 4-osobowe zespoły i poproś, aby na pod ...
Komentarze