Etyka i wartości w komunikacji i mediach
Dobro i zło w literaturze dziecięcej
Scenariusz zajęć
45 minut
Wiedza w pigułce
Poznaj tematykę tego działu - zobacz film
Pomysł na zajęcia
Dzieci lubią oglądać i czytać bajki, baśnie. Znają wielu bohaterów z literatury dziecięcej. Podczas zajęć świetliczaki poznają baśń "Wróżki" i odwołają się do innych znanych im bajek i baśni. Sami podzielą bohaterów w dwóch kategoriach : dobra i zła. Wskażą ich właściwe i niewłaściwe zachowania.
Cele operacyjne
• uczeń potrafi odróżnić dobre zachowanie od złego,
• uczeń dostrzega i reaguje na krzywdę drugiego człowieka,
• uczeń potrafi nazwać swoje uczucia i podać przykłady właściwego i niewłaściwego zachowania,
• uczeń określa uczucia drugiego człowieka,
• uczeń potrafi wskazać bohaterów bajek i baśni- dobrych i złych,
• uczeń zna sposoby rozładowania negatywnych uczuć.
Metody
• rozmowa kierowana,
• burza mózgów,
• zajęcia twórcze,
• zabawy tematyczne.
Fragment scenariusza
Prowadzący wita uczestników i wprowadza ich w temat zajęć. Nauczyciel pyta dzieci: „Czy spotkało was dzisiaj bądź w ostatnim czasie coś dobrego albo złego?”. Uczniowie wypowiadają się na podany temat. Po wypowiedziach uczniów wychowawca prosi aby wszystkie dzieci położyły się na plecach na dywanie, zamknęły oczy i posłuchały baśni pt. „Wróżki”.
Przeczytanie ba ...
Komentarze