Programowanie
Wykorzystanie programu graficznego Paint do rysowania.
Wprowadzenie do programowania - kodowanie i gra komputerowa.
Scenariusz zajęć
45 minut
Wiedza w pigułce
Poznaj tematykę tego działu - zobacz film
Pomysł na zajęcia
Kodowanie z użyciem klocków i Paint.
Cele operacyjne
Uczeń:
Poznaje pojęcie edytora grafiki i jego przeznaczenie
Uruchamia edytor grafiki Paint
Poznaje sposób wyboru narzędzia oraz kolorów rysowania i tła
Poznaje narzędzia do usuwania drobnych usterek i oglądania rysunku w powiększeniu
Zna zastosowanie paska menu i przybornika
Wypełnia kolorem gotowe rysunki
Umie narysować elementy i pomalować pracę, korzystając z funkcji przybornika i palety koloru
Wypełnia kolorem gotowe rysunki
Potrafi zaznaczyć, skopiować, wkleić i obrócić dowolny element
Dba o estetykę tworzonych prac
Zapisuje rysunek w pliku
Przygotowuje się do programowania w starszych klasach
Uczy się logicznego myślenia, twórczego działania i planowania
Uczy się pracy zespołowej, podejmowania decyzji i wyciągania wniosków
Metody
kodowanie ,
ćwiczeniowo – zadaniowe.
Fragment scenariusza
I. Część wstępna
Kodowanie jako wstęp do zajęć - karta pracy.
II. Część główna
1. Otwarcie programu PAINT - omówienie.
Jak nazywa się pasek, który widzicie nad obszarem rysowania? (Odp.: Pasek menu.)
Do czego służy przybornik? Jak korzystać z jego poszczególnych narzędzi? (Odp.: Przybornik z narzędziami służy do tworzenia rysunków, czyli malowania i rysowani ...
Komentarze