Programowanie

Scratch'owanie na dywanie.

Scenariusz zajęć 30 minut

Wiedza w pigułce

Poznaj tematykę tego działu - zobacz film

Pomysł na zajęcia

Dzieci będą miały okazję zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat działania programu ScratchJr. Używając klocków wykonanych z kolorowego papieru, podejmą próbę programowania swojego kolegi/koleżanki.

Cele operacyjne

1.Uczeń potrafi wyjaśnić pojęcie programowanie. 2. Uczeń zna podstawowe pojęcia związane z programem SctatchJr tj, duszek, tło, klocki. 3. Uczeń ogląda projekty w aplikacji ScratchJr. 4.Uczeń zna przeznaczenie klocków i potrafi je układać w skrypty.

Metody

Słowna, oglądowa, działalności praktycznej.

Fragment scenariusza

Przebieg zajęć: 1.Nauczyciel zapoznaje dzieci z pojęciem programowania. Pyta, jak nazywa się osoba zajmująca się tworzeniem programów komputerowych. 2.Prowadzący opowiada dzieciom o programie ScratchJr i jak należy z niego korzystać. 3.Nauczyciel wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z programem. Objaśnia znaczenie poszczególnych klocków, prezentując wcześniej wykonane klocki z ...

Komentarze

Informacje o scenariuszu zajęć

Scenariusz: Iwona Młyńska

Licencja: Creative Commons Uznanie autorstwa ­ Na tych samych warunkach 3.0