Programowanie
Scratch'owanie na dywanie.
Scenariusz zajęć
30 minut
Wiedza w pigułce
Poznaj tematykę tego działu - zobacz film
Pomysł na zajęcia
Dzieci będą miały okazję zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat działania programu ScratchJr. Używając klocków wykonanych z kolorowego papieru, podejmą próbę programowania swojego kolegi/koleżanki.
Cele operacyjne
1.Uczeń potrafi wyjaśnić pojęcie programowanie. 2. Uczeń zna podstawowe pojęcia związane z programem SctatchJr tj, duszek, tło, klocki. 3. Uczeń ogląda projekty w aplikacji ScratchJr. 4.Uczeń zna przeznaczenie klocków i potrafi je układać w skrypty.
Metody
Słowna, oglądowa, działalności praktycznej.
Fragment scenariusza
Przebieg zajęć:
1.Nauczyciel zapoznaje dzieci z pojęciem programowania. Pyta, jak nazywa się osoba zajmująca się tworzeniem programów komputerowych.
2.Prowadzący opowiada dzieciom o programie ScratchJr i jak należy z niego korzystać.
3.Nauczyciel wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z programem. Objaśnia znaczenie poszczególnych klocków, prezentując wcześniej wykonane klocki z ...
Komentarze