Programowanie
Jestem programistą
Scenariusz zajęć
60 minut
Wiedza w pigułce
Poznaj tematykę tego działu - zobacz film
Pomysł na zajęcia
Na zajęciach wychowankowie:
- odszyfrowują wyraz będący wprowadzeniem do tematu,
- zapoznają się z środowiskiem, budową okna oraz sposobem obsługi programu Logomocja, podejmują próby pracy w środowisku języka Logo w pracowni komputerowej,
- kolorują ilustrację żółwia.
Cele operacyjne
Cele lekcji
Uczeń:
- zna podstawowe wiadomości związane ze środowiskiem programu Logomocja
- potrafi opisać budowę okna programu
- zna podstawowe komendy programu służące do sterowania żółwiem
- potrafi reagować na błędy, poprawiać je
- koloruje żółwia
Metody
problemowa, pogadanka, indywidualny pokaz z instruktażem, ćwiczenia - praca z komputerem
Fragment scenariusza
„Jestem programistą”
Przebieg lekcji:
I. Część wprowadzająca:
1.Czynności wstępne:
- Krótkie przypomnienie zasad BHP obowiązujących podczas obsługi komputera w pracowni komputerowej.
2. Wprowadzenie do tematu zajęć:
Prowadzący rozdaje dzieciom zaszyfrowany wyraz (załącznik nr 1)
- Chętny uczeń odczytuje rozwiązanie (programowanie).
- Prowadzący informu ...
Komentarze