Korzystanie z informacji
Prezentacje
Scenariusz zajęć
45-60 minut
Wiedza w pigułce
Poznaj tematykę tego działu -
zobacz film
Pomysł na zajęcia
Na każdym etapie życia trzeba prezentować wyniki swoich prac. Im szybciej człowiek zapamięta podstawowe zasady dobrej prezentacji, tym łatwiej będzie mu ja samodzielnie przygotować. W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się, jakie są cechy dobrej prezentacji.
Cele operacyjne
Dzieci:
- wiedzą, co to jest prezentacja i po co się ją robi,
- wiedzą, jakie są cechy dobrej prezentacji,
- potrafią stworzyć prostą prezentację - plakat,
- wiedzą, że prezentację można przygotować w formie tradycyjnej albo cyfrowej (w komputerze).
Metody
- rozmowa
- dyskusja
- praca w grupach
- prezentacja pracy w grupach
- mini-wykład prowadzącego
Podstawa programowa
Edukacja polonistyczna. Uczeń kończący klasę I:
- w zakresie umiejętności czytania i pisania: rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy,
- w zakresie umiejętności społecznych warunkujących porozumiewanie się i kulturę języka: obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce zrozumieć, co przekazują; komunikuje w jasny sposób swoje spostrzeżenia, potrzeby, odczucia.
Edukacja plastyczna. Uczeń kończący klasę I:
- wypowiada się w wybranych technikach plastycznych na płaszczyźnie i w przestrzeni; posługuje się takimi środkami wyrazu plastycznego, jak: kształt, barwa, faktura;
- ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem, muzyką; korzysta z narzędzi multimedialnych.
Edukacja społeczna. Uczeń kończący klasę I:
- współpracuje z innymi w zabawie, w nauce szkolnej i w sytuacjach życiowych.
Edukacja polonistyczna. Uczeń kończący klasę III:
- korzysta z informacji: uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji, wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci na I etapie edukacyjnym.
Edukacja plastyczna. Uczeń kończący klasę III:
- w zakresie percepcji sztuki: korzysta z przekazów medialnych; stosuje ich wytwory w swojej działalności twórczej (zgodnie z elementarną wiedzą o prawach autora);
- w zakresie ekspresji przez sztukę: podejmuje działalność twórczą, posługując się takimi środkami wyrazu plastycznego jak: kształt, barwa, faktura w kompozycji na płaszczyźnie i w przestrzeni (stosując określone materiały, narzędzia i techniki plastyczne),
- w zakresie ekspresji przez sztukę: realizuje proste projekty w zakresie form użytkowych, w tym służące kształtowaniu własnego wizerunku i otoczenia oraz upowszechnianiu kultury w środowisku szkolnym (stosując określone narzędzia i wytwory przekazów medialnych).
Komentarze